pátek 1. května 2020

Světluška online 14

Milé slečny,

tak už tu máme květen! Jaký asi bude? Já se moc těším, až rozkvetou květiny, které ještě nestihly rozkvést a doufám, že bude častěji pršet. Příroda totiž potřebuje vodu. A také potřebuje, abychom se o ní hezky starali. Ale to již jistě víte. A jestlipak víte, co bylo v úterý za den? Byl Světový den tapírů a Den Morseovy abecedy. V ZOO Praha byl proto pokřtěn malý tapír jménem //--/---/.-./..././/. Půjdete se za ním podívat?

Stezka
Některé body z oblasti Příroda máte už hotové.
V nováčkovské zkoušce se zaměříme na rostliny. Jistě jich 10 dokážete při procházce snadno poznat. A víte, jestli některá z nich není třeba léčivá? Nebo naopak jedovatá? Já jich také pár poznám, ale občas narazím na rostlinu, kterou vůbec neznám. Proto mám v mobilu stáhnutou aplikaci PLANTNET. Stačí tam květinu vyfotit a aplikace určí, o kterou rostlinu se jedná. Navíc tam můžu najít i spoustu doplňujících informací.
První hvězda obsahuje podobné úkoly. Tam se třeba ale zaměřujeme speciálně na stromy. Znáte jich alespoň 10?
A ty, které plní Druhou hvězdu mají ještě specifičtější úkol. Vyznáte se v chráněných rostlinách? A dokážete je poznat ve volné přírodě?

Hlavička
Našla jsem krásný kvíz o poznávání stromů. Dokážete určit stromy i z malovaných obrázku? Tady si můžete otestovat své znalosti. Na stránkách je i spousta jiných kvízů, které stojí za vyzkoušení. A nejenom kvízů, naleznete tam spoustu užitečných informací o lese, zvířatech i bylinách. Třeba vám to pomůže při plnění některého z úkolů. Ale určitě se brzy vydejte do přírody, ať všechno vidíte a zažijete na vlastní kůži. A kdyby vám to nevyšlo, nebojte, na táboře budeme v přírodě pořád :-D

Pro dlouhou chvíli
Máte rády pohádky? Já tedy ano! Ale občas jsem už hodně unavená a žádná se mi číst nechce. Proto ráda poslouchám ty namluvené. Jestli se nudíte, nebo vás to zajímá, tady si můžete jednu poslechnout.

Mějte se hezky a užívejte krásných dní!
Jedna z vašich vedoucích :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.